Syanissa


Home About Life Travel Review Contest
The Queen


Hey 'ssup ! Me , Syanissa . This is a random blog . All the writtings you read here basically are spontanous . So please no hating , no harsh words . Thanks for your consideration ?

Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself - George Bernard Shaw -

Follow Me

 Add Me  Follow Me  Follow Me


Bloggers


Tagbord

Leave your footprints.
Follow mine. Will do the same.
Harsh words unneeded.


Archives


Recent Pics

Disclaimer

COPYRIGHT © 2017 . ALL RIGHT RESERVED ®


Giveaway Happy New Year 2018


Due : December 31st 2018

2017. Dah nak sampai ke penghujungnya dah pun. Lagi 3 hari je lagi nak mula tahun baru 2018. Hahaha sekejap je sekarang ni. Rasa macam baru je ambik SPM tahun lepas. Rasa macam baru je masuk dunia ipta. Macam baru je jadi freshies pergi MSK yang mengantuk ya amat tu.

Se-cliche-nya, tahun 2017 ni banyak mengajar aku jadi manusia yang lebih matang. Cewah. Azam tahun 2017 dah tercapai ke belum ? Hm sejujurnya aku cakap, setiap tahun memang aku tak pernah tanam azam pun. Aku jenis yang "follow the flow of the fate". Azam aku pun biasanya memang tetiba je ada. Contohnya sekarang tetiba je berazam nak menabung sebab nak beli Note 8. (Doakan saya cukup duit ya?)

Aku rasa banyak event penting yang terjadi sepanjang 2017 ni. Antaranya 16 Mac 2017 - tarikh ambil result SPM. MasyaAllah perasaan masa tu. Mandi tak basah, makan tak kenyang orang kata. Pukul 10 pagi sharp aku dah sms MOE nak tahu result macam mana. Tak menyempat weh pergi sekolah. Dan Alhamdulillah result mencapai target. Dan dengan result tu jugak aku berpeluang sambung pelajaran ke Politeknik Premier Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam, Selangor dengan course Dip. Kejuruteraan Elektronik Perubatan. Memang course yang aku nak apply pun sebab dekat PSA ni sahaja yang ada provide course ni dalam bebanyak Uni/poli yang listed dalam sistem UPU tu. So rasa macam wow giteww bila jadi student PSA. Hahahaha.

And then 5 Jun 2017 - Tarikh masuk poli ni. Mak aihhh seram amat kauuu. Rasa macam dah tua dah ni sebab dah habis sekolah dah masuk Uni dah jadi student Pitypityend. No more under FAM (father & mother) scholarship. So far okay lah study dekat sini. Lecturer semua sporting habis. Memang macam kengkawan je ha. Takde lagi la kena dengan lecturer garang. Cuma sedih sikit lah dengan persepsi komuniti yang pandang rendah dekat poli. Bila orang tanya kita study mana, kita jawab poli, mesti dia kata "oh poli je? Result bagus kenapa tak apply uni? Kenapa tak pergi matriks je?" First of all ya makcik onion, poli bukan taraf ayam ayam ya. Sama bagus je dengan uni makcik tu. Takde istilah taraf rendah , taraf tinggi. Sama je. Yang membezakan, macam mana seseorang tu bawa diri. Kalau pergi UM sekalipun kalau pemalas hampeh tak guna jugak. Kan kan?

Last but not least, 21 Nov 2017. Tarikh ni baru je lagi. Tarikh result final exam sem 1 keluar. Alhamdulillah CGPA aku paling tinggi dalam kelas HAHAHA bahagia ya tuhannnn. Tapi tak best kena pindah kelas sobsobs. Dari B ke C. Ha lagilah makcik onion ni mengata. Padahal dia buat rombakan ikut no matrik. Sebelum ni campur je. Sorang no 1121 sorang ni 1001. Tapi kali ni dia susun balik. Jadi no kita yang kebelakang ni terpaksa la pergi ke kelas DEU2C dengan tak redhanya. 

Semoga tahun 2018 yang akan datang ni akan menjadi tahun yang lebih baik, lebih wow, lebih keseronokan dari tahun sebelumnya. Dan saya doakan semoga semuanya akan menjalani hidup dengan tenang dan bahagia di sisi keluarga. 

Related image